Saturday, March 12

banyak ujian yang ALLAH turunkan

Tsunami melanda jepun sangat dahsyat..takut betulla...huhuhu..apa-apa pun kita haruslah berdoa agar negara kita dihindari oleh malapetaka yang dahsyat..aminnn..saksikan bingkisan video tsunami ini(ceyy mcm pembaca berita x).

#video 1


#video2


meremang bulu roma oden bila nengok video nie..negara jepun yang ada teknologi canggih pun kena tsunami..kuasa Allah tiada sapa yang dapat menghalang..
ini baru tanda kecik kiamat kalau tanda besar subhanallah!!takut sangat dah la amal ibadat tak cukup lagi macam manalah nak menghadapi maut...
ustaz selalu cerita tanda2 besar hari kiamat masa belajar agama form3 ari tu....seram dooo ustaz tu cerita dah buat sekali gaya dan memek muka yang menggerunkan..huhuhu..tapi sat jer insaf pas tu buat balik dosa kecik..dosa kecik lama2 boleh jadi dosa besar tau!!

tanda-tanda besar kiamat:

  • Asap,
  • dajjal,
  • Binatang,
  • terbit matahari dari tempat tenggelamnya,
  • turunnya Isa bin Maryam alaihissalam,
  • yakjuj dan makjuj
  • tiga kali gempa bumi, sekali di timur,
  • sekali di barat dan
  • yang ketiga di Semenanjung Arab
  • yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”.
*dajjal:

*yakjuj dan makjuj:

sangat menakutkan apabila baca artikel tentang dajjal dan yakjuj dan makjuj.bayangkan si yakjuj dan makjuj tu merobek-robek badan sehingga hancus...dahsyat sangat dahsyat..
so,sebagai umat islam jgn kita ingkari Allah S.W.T kerana takut nanti kita akan ikut si Dajjal tu dalam api neraka..taubatlah jangan tau buat.sebutan hampir sama tapi ejaan lain sikit..=)

4 comments:

dila bahar said...

memang menakutkan... ade video lagi dahsyat tau... wartawan omputeh amik, dari mula laut tu berombak..

Oreo said...

Kesian sgt dengan jepun kan.

tau x pe,tgk video tu takut oh

♥Husna Yunus♥ said...

@dila baharsy pn ada tgk gak..hrp2 la ngra kita dijauhi bencana tu..huhu

♥Husna Yunus♥ said...

@Oreomemang pn!sgt kesian..hbis teknologi canggih musnah..ish2