Friday, August 12

teka-teki yang memeningkan kepala!tolong jawab.....

Tumblr_lpki2xa83u1qgxp4io8_400_large

tolong saya jawab teka-teki yang kejam nie..huhu
kawan saya bagi saya masa dua hari je untuk selesaikan teka-teki  nie
teka-tekinya berbunyi begini=P
ada tiga orang kawan yang bernama najmi,soffi, dan naim.. satu hari najmi nak beli kasut berharga RM 97 tapi dia tak duit dan nak pinjam RM50 daripada soffi dan RM50 daripada naim, mereka pun bagi pinjam dekat najmi... najmi pun beli la kasut tu dgn harga RM 97. setelah najmi beli kasut ada lagi baki RM 3. pastu najmi pun bagi naim dan soffi sorang RM1 dan najmi pun mengambil RM1 jugak, jdi najmi kena bayar soffi dan naim RM49 setiap sorang. najmi harus bayar baki mereka RM98 tetapi malangnya satu ringgit telah hilang (lost).... MANAKAH PERGI RM1 ITU??
ramai orang jawap najmi yg amek tapi try korang campur 98+1=99 masih x jumpa satu ringgitkan
tolonggggggggg  saya dah bingung nie T_T
bagi jawapan serta alasan!!
p/s:mai minum nescafe dulu


No comments: