Tuesday 16 January 2018

Aplikasi menarik oleh Google Arts and Cultures

Google telah mengeluarkan satu aplikasi yang sangat menarik dan cool untuk peminat seni dan peradaban. Aplikasi ini mengandungi perisian tentang artworks famous artists around the world. Tidak payah bersusah-susah untuk ke muzium atau galeri luar negara kalau nak tengok lukisan Mona Lisa, The starry night dan pelbagai lagi hanya di hujung jadi sambil makan popcorn. Segala detail lukisan dapat di lihat jelas malangnya kita cuba tidak dapat merasa saja. Kalau nak rasa pergi juga dipersilakan kumpul duit banyak-banyak pergi la sana. 

Aplikasi ini bukan sahaja menunjuk kepada lukisan-lukisan saja malahan terdapat pelbagai seni reka bangunan, manuskrip, gambar dan video berkaitan seni dan juga sejarah diserata dunia. Ia sangat menarik kerana kita dapat menembusi applikasi ini secara virtual reality malahan dapat menambah ilmu pengetahuan.Menarik bukan?

Tapi terdapat lagi menarik tentang aplikasi ini dimana sudah viral di negara luar bahawa aplikasi ini bukan sahaja dapat mengakses ke dalam muzium serata dunia malahan ia turut menyediakan aplikasi padanan muka kita dengan gambar atau lukisan terkenal diserata dunia. wow ini sangat menarik kerana kita akan melihat peratusan padanan wajah kita dengan lukisan-lukisan tersebut dan nama lukisan tersebut beserta dengan tempat lukisan tu lagi. Mana nak tahu jumpa pelanduk dua serupa kita. Apa lagi cepat la install Google Arts  and Cultures ini di Apple store atau Google Play anda. Ia sangat cool!!


















0 comments:

Post a Comment